Inspirací tohoto nevídaného závodu dnes už veteránských mopedů Babetta byl 24hodinový test z roku 1988, kdy si 3 novináři časopisu Stop (auto – moto – revue) vypůjčili 3 Babetty z fabriky v Kolárově, k tomu Hungaroring v Maďarsku a vyrazili na největší test těchto v té době nejmenších motorových vozidel. Najeli za 24 hodin na jedné Babettě neuvěřitelných 1030 km s průměrnou rychlostí 43 km / hod a průměrnou spotřebou 1,37 l/ 100 km.
Foto: Klub Veteráni Morava
Inspirací tohoto nevídaného závodu dnes už veteránských mopedů Babetta byl 24hodinový test z roku 1988, kdy si 3 novináři časopisu Stop (auto – moto – revue) vypůjčili 3 Babetty z fabriky v Kolárově, k tomu Hungaroring v Maďarsku a vyrazili na největší test těchto v té době nejmenších motorových vozidel. Najeli za 24 hodin na jedné Babettě neuvěřitelných 1030 km s průměrnou rychlostí 43 km / hod a průměrnou spotřebou 1,37 l/ 100 km.
„Když jsme se o tomto testu dozvěděli v loňském roce, tak jsme si řekli, proč to nevyzkoušet i dnes, kdy nejmladší Babetta má 21 let a pořád jich v České republice, na Slovensku, v Maďarsku nebo Polsku jezdí spousta. Pronajali jsme si Polygon Tatry v Kopřivnici a uspořádali pro start 12ti hodinovku, na kterou přijelo 15 týmů. Vítěz v kategorii speciál ujel celkem 657 km s průměrnou rychlostí skoro 56 km/hod bez jediné opravy“. Říká za klub Veteráni Morava David Hlavatý
Letos se do toho iniciátoři závodu pustili s větší akcí, která bude mít naprosto jinou úroveň a nebude to jenom bezduché kroužení na polygonu, ale opravdový závod se zatáčkami na 650 m dlouhé trati, to celé doprovázené zábavou pro děti i dospělé a rockovým festivalem místních kapel. „Počítáme s mezinárodní účastí, kdy i letos již máme přihlášené týmy ze Slovenska a Maďarska“. Dodává Hlavatý.
„Vše začalo, když se v roce 1988 ředitel n. p. ZVL Ing. Peter Magváši dozvěděl od novinářů co chtějí udělat, chytil se za čelo a chvíli kroutil hlavou: „To myslíte vážně?“ no a pak souhlasil. Podobně reagovali někteří lidé v roce 2018, tedy rovných 30 let od tohoto 24hodinového testu, když členové Veteráni Morava přišli s tím, že chtějí uspořádat 12hodinový závod Babett. Při letošním druhém ročníku se prověří nejenom spolehlivost motorů, ale také brzd a schopností jezdců. „Připravili jsme si náročnější trať se 14 zatáčkami. Takže brzdy budou hořet, pneumatiky budou sjeté až do hrany a výfuky budou vypálené od vysokých otáček na rovných úsecích, kdy některé upravené Babetty točí až 13.000 ot./min. Je to jedinečná příležitost stát se na 12 hodin opravdovým závodníkem skoro jako v Le Mans na stroji, který sloužil našim babičkám a dědečkům jako dopravní prostředek do obchodu nebo na pole“. Řekl za klub Veteráni Morava David Hlavatý o tomto závodě.
Závodit můžou všichni, ale vítěz je každý, kdo přijede do cíle. Jestli máte legendární Babettu a chuť si zazávodit, přijďte si 14. září 2019 na motokárovou dráhu Pánov u Hodonína čichnout k legendám, nebo jen tak fandit.